ماساژ اسپرت در تهران

۵۸۰ هزار تومان

  • ماسور حرفه‌ای
  • روغن ۱۰۰% گیاهی
  • ۶۰ دقیقه

ماساژ ورزشی یا ماساژ اسپرت چیست؟

یکی از سبک های ماساژ تراپی که در بین جوانان و بخصوص ورزشکاران از محبوبیت ویژه ای برخوردار می باشد، ماساژ اسپرت می باشد. حرکات و دست ورزی های ماسور در این سبک، متمرکز بر کاهش درد و گرفتگی در بافت های نرم و آسیب دیده، در حین حرکات ورزشی و فعالیت های بدنی سنگین می باشد. تکنیک های بکار رفته در ماساژ ورزشی با کاهش ضربان قلب و فشار خون به کاهش اسپاسم و گرفتگی عضلات و درد ناشی از آنها کمک بسزایی می کند.

 

مرکز ارائه خدمات ماساژ اسپرت در تهران

 

در ماساژ اسپرت، بر خلاف سایر روش های ماساژ از جمله ماساژ سوئدی، تای و …. که  کلیه بدن را پوشش می دهد، تنها بر یک نقطه خاص معطوف می باشد. در واقع این سبک از ماساژ به منظور بهبود و تکسین درد در منطقه خاصی از بدن متمرکز می باشد. ماساژ ورزشی به صورت مجموعه از تکنیک های بکار گرفته شده در سایر روش های ماساژ از جمله ماساژ ریلکسی، سوئدی، تایلندی و.. می باشد که به منظور سرعت بخشیدن به ریکاوری بدن ورزشکاران و بهبود عملکرد ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

ماساژ ورزشی به چه کسانی توصیه می شود؟

این سبک از ماساژ نه تنها برای ورزشکاران حرفه ای بلکه برای افرادی که به صورت تفریحی ورزش می کنند، حتی افرادی که دارای فعالیت های بدنی سنگین می باشند، توصیه می شود. در واقع بسیاری از ورزشکاران به منظور افزایش انعطاف پذیری و کاهش خطر آسیب پذیری پیش از فعالیت ورزشی خود از ماساژ اسپرت استفاده می کنند، هر چند استفاده از این سبک ماساژ در حین ورزش و بعد از ورزش به منظور ریکاوری و کاهش درد و گرفتگی عضلانی ناشی از یک ورزش سنگین نیز مرسوم می باشد. پیشنهاد ما به ورزشکاران حرفه ای و حتی افرادی که به صورت آماتور ورزش می کنند، دریافت حداقل یک جلسه خدمات ماساژ در منزل یا مرکز اسپا می باشد.

 

ماساژ اسپرت در منزل

 

دست ورزی های ماسور که به صورت حرکات کششی، ضربه های کوتاه و با فشار کم در نقاط مشخصی وارد می شود و همچنین حرکات لرزشی و سایر حرکات و تکنیک های بکار گرفته شده در ماساژ ورزشی، نه تنها در افزایش انعطاف پذیری و کاهش درد ورزشکاران موثر می باشد بلکه به عنوان عاملی برای جلوگیری از آسیب های احتمالی نیز شناخته شده است.

 

مهمترین فواید ماساژ اسپرت چیست؟

ماساژ اسپرت نیز به مانند سایر سبک های ماساژ دارای فواید و مزایایی می باشد که در ادامه به برخی از آنها به طور مختصر اشاره خواهیم کرد.

 

قیمت هر جلسه ماساژ اسپرت در تهران

 

  1. افزایش دامنه حرکت و انعطاف پذیری

شیاد بتوان گفت یکی از ارزشمندترین فواید ماساژ اسپرتبرای ورزشکاران، افزایش انعطاف پذیری و دامنه حرکتی می باشد که می تواند در انجام بهتر حرکات و جلوگیری از آسیب های احتمالی و کاهش زمان بهبودی بعد تمرینات نقش بسزایی داشته باشد.

 

  1. کاهش تنش های عضلانی

یکی از مشکلاتی که ورزشکاران بعد از یک جلسه ورزشی  سنگین با آن مواجه می باشند، افزایش اسید لاکتیک در عضلات و مشکل اسپاسم عضلانی می باشد. استفاده از یک ماساژ تراپی قبل و بعد از ورزش می تواند با بهبود گردش خون به دفع سموم بدن و درمان و کاهش دردها و گرفتگی های عضلانی بعد از ورزش کمک بسزایی داشته باشد.

  1. کاهش استرس و آرامش اعصاب

از مهمترین فواید ماساژ کاهش اضطراب و استرس می باشد. در واقع بهبود جریان گردش خون در بدن با اکسیژن رسانی بهتر به بدن و کاهش سطح هورمون های استرسی همانند کورتیزول می تواند به رفع استرس کمک بسزایی داشته باشد. بهترین گزینه به منظور ریکاوری و تمدد اعصاب بعد از ورزش و فعالیت بدنی سنگین، ماساژ تراپی در مرکز خدمات ماساژ یا منزل می باشد.

 

تکنیک های ماساژ ورزشی

در ماساژ اسپرت، ماسور بسته به نیاز ورزشکار و البته تجربه و تشخیص خود از تکنیک های خاصی برای اجرای ماساژ استفاده م کند که در ادامه به برخی از آنها به اختصار اشاره خواهیم کرد.

  1. افلوراژ

در این تکنیک که بیشترین حرکات با استفاده از انگشتان دست انجام می شود، حرکات دست به صورت منظم و هماهنگ به سمت فوقانی بدن می باشد. هدف از این تکنیک، هدایت جریان خون به سمت قلب و مغز بوده تا به بهبود گردش خون ریسک سکته‌های مغزی و قلبی کاهش پیدا یابد.

  1. تامپوننت

یکی دیگر از تکنیک های مورد استفاده در ماساژ ورزشی که در ماساژ سوئدی نیز مورد استفاده قرار میگیرد، تکنیک تاپوتمنت یا پرکاشن می باشد. در این تکنیک ضرباتی با لبه دست یا نوک انگشتان به بدن ورزشکار وارد می شود. هدف از این ضربات که با شدت کم و متوسط وارد می شود بیدار کردن سیستم عصبی و عاملی برای تقویت سیستم لنفاوی بدن می باشد.

  1. ویبریشن

در این تکنیک با استفاده از نوک انگشتان یا کف دست تکان های آرام و ریتمیک در موضع مورد نظر وارد می شود، توجه داشته باشید در حین این حرکت آرنج های ماسور به صورت صاف می باشد. هدف اصلی از این تکنیک ایجاد آرامش و تسکین در مسیر عبور رگهای عصبی می باشد.