دوره‌های آموزش ماساژ

دوره جامع آموزش ماساژ

به توجه به استقبال مردم سراسر جهان از ماساژ به عنوان یکی از روش‌های طب مکمل و سلامتی بالینی، لزوم آموزش علمی و اصولی ماساژ برای کلیه فعالان این حوزه امری ضروری است. با توجه به استفاده از ماساژ به عنوان یک روش درمانی مکمل غیر دارویی، تسلط عمیق بر تکنیک‌ها و دست‌‎ورزی‌ها و اجرای صحیح و اصولی آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است. زیرا انجام غیر اصولی تکنیک‌های ماساژ توسط افراد غیر متخصص، آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. ماساژ نیز به مانند سایر شاخه‌های طب فیزیک و مکمل نیاز به تخصص و دانش آکادمیک دارد.

داشتن مدرک معتبر از بهترین مراکز آموزش ماساژ یکی از عوامل موثر در استخدام در مراکز معتبر ماساژ است. نکته قابل تامل تفاوت ماساژ درمانی با ماساژ ورزشی است که آیین‌نامه و قوانین مربوط به هر کدام از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی یا وزارت بهداشت تدوین و ارائه شده است. ماساژ تراپیست به عنوان یکی از بهترین مراکز آموزش ماساژ با بهرمندی از اساتید مجرب اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی بر اساس استاندارد‌های تعریف شده بین المللی برای علاقه‌مندان این حوزه کرده است.

ماساژ تراپیست دارای مجوز معتبر از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است. این مرکز اقدام به برگزاری دوره های تکنسین ماساژ در سطوح مختلف با ارائه مدرک معتبر نموده که پس از اتمام دوره و احراز نمره قبولی مورد نظر در اختیار فراگیران قرار خواهد گرفت. کلیه مراکز آموزش ماساژ معتبر زیر نظر فنی حرفه‎ای زیر مجموعه شاخه بهداشت و ایمنی در این حوزه هستند و کلیه اساتید این مراکز ملزم به داشتن مدرک معتبر جهت فعالیت در حوزه تدریس ماساژ هستند.

دورههای آموزشی ماساژ در تهران به صورت کلاس‌های تئوری و کارگاه‌های مهارتی به صورت عملی زیر نظر اساتید مجرب برگزار می‌شود. در صورتی که علاقه‌مندان این حوزه در شهر تهران ساکن نبوده می‌توانند از دوره‌های آموزش از راه دور و مکاتبه‌ای بهرمند شوند. لزوم به شرکت در کارگاه‌های عملی به منظور فراگیری رشته‌ها و سبک‌های متفاوت ماساژ از شرایط اصلی آموزش ماساژ در ماساژ تراپیست است. دوره‌های برگزاری می‌تواند به صورت تک مهارت در یک سبک مشخص ماساژ یا به صورت دوره تکنسین ماساژ برگزار شود.

بهترین آموزشگاه ماساژ به چه ابزاری‌هایی باید مجهز باشد؟

مدرس حرفه ای آموزش ماساژ تنها برای برگزاری یک کلاس عالی با خروجی مناسب کافی نیست، بالطبع نیاز به ابزارها و امکانات آموزشی برای انتقال صحیح و کامل اطلاعات نیز امری ضروری است. بنابراین یک آموزشگاه معتبر ماساژ نیازمند وسایل کمک آموزشی از جمله ودیئو پرژکتور، تخت ماساژ، وسایل و روغن‌های مورد استفاده در سبک‌های مختلف ماساژ است. ما در ماساژ تراپیست با بهرمندی از استاید مجرب و وسایل کمک آموزشی به منظور بالا بردن سطح آموزشی خود، اقدام به تهیه فیلم‌های برگزاری جلسات نموده که در پایان جلسات به هنرجویان ارائه می‌شود. ارائه این فیلم‌ها به منظور مرور چندباره تکنیک ها توسط هنرجویان به منظور افزایش تسلط و رفع مشکلات احتمالی توسط اساتید است.

 

چه نکاتی را در دوره آموزشی فیشیال و پاکسازی پوست خواهید آموخت؟

در دوره ماساژ فیشیال یا پاکسازی پوست کلیه مراقبت‌های درمانی به منظور بهبود ظاهر و زیبایی پوست به صورت کاملا عملی و آکادمیک به هنرجویان به صورت علمی و عملی آموزش داده می‌شود. اولین گام این دوره آموزشی شناخت و آنالیز انواع پوست برای ارائه بهترین خدمات ماساژ است. هدف اصلی از شناخت لایه های پوست، آشنایی با علت‌های ایجاد لک، جوش و انواع جوش است. در این دوره علاوه بر آشنایی با انواع لک و جوش با منظق فیشیال‌های ضد لک و ضد جوش آشنا خواهید شد. در گام بعد اصول کلی پاکسازی و لایه برداری پوست به منظور رفع آلودگی‌هاس سطحی پوست و دانه‌های سر سیاه آموزش داده ‌می شود. بعد از پاکسازی پوست به منظور بستن منافذ باز پوست و آبرسانی و جوان‌سازی پوست، علاوه بر آشنایی با انواع ماسک، آبرسان و سرم چگونگی ساختن انواع ماسک های مناسب با هر پوست آموزش داده می شود.


سرفصل‌های دوره آموزشی فیشیال و پاکسازی پوست

  1. شناخت لایه های پوست و انواع مختلف پوست
  2. آشنایی با انواع مختلف جوش و لک و عوامل ایجاد آنها
  3. آموزش با منطق درمان در فیشیال های ضد جوش و ضد لک
  4. آشنایی با ا انواع ماسک‌های گیاهی و غیر گیاهی، لایه بردارها، سرم‌ها و سایر موارد
  5. چگونگی لایه برداری پوست
  6. چگونگی آبرسانی پوست
  7. بستن منافذ باز پوست
  8.  آشنایی با دستگاه‌های پزشکی مورد استفاده در فیشیال ( میکرودرم ابریژن، مینی هایفو، مینی RF)

چه نکاتی را در دوره آموزش ماساژ سوئدی خواهید آموخت؟

در دوره آموزشی ماساژ سوئدی، هنرجو با کلیه اصول و تکنیک‌های ماساژ سوئدی به صورت عملی و تئوری آشنا می‌شود. در این دوره هنرجو علاوه بر آشنایی با کلیه قسمت‌های بدن که حرکات ماساژ بر روی آن انجام می شود با فواید و موارد توصیه شده استفاده از این ماساژ نیز آشنا خواهد شد. در گام اول هنرجویان 5 حرکت اصلی ماساژ سوئدی برای افزایش گردش خون و انعطاف پذیری بدن را فرا خواهند گرفت. هدف اصلی از این دوره آموزشی تسلط کامل بر تکنیک های ماساژ سوئدی از جمله پتریساژ و افلوراژ است.

دوره آموزش ماساژ سنگ داغ

دوره آموزش ماساژ سنگ داغ به صورت کارگاهی و مهارتی به طور همزمان برگزار می‌شود. آموزش کلیه تکنیک‌های مورد استفاده و خواص این ماساژ از جمله سرفصل‌های این دوره آموزشی است. به منظور افزایش فرآیند سرعت یادگیری، به توضیح کانالهای انرژی در بدن و چگونگی تاثیر ماساژ سنگ داغ بر آنها پرداخته می‌شود.
در دوره اموزش ماساژ سنگ داغ، ابتدا ماسور را با نقاط طب فشاری در بدن آشنا می‌کنند. در مرحله بعد به تفسیر چگونگی ترکیب و استفاده از تکنیک‌های سنگ داغ و تکنیک‌های ماساژ به منظور ریلکس کردن عضلات، تسکین دردها و آزاد سازی انرژی پرداخته می‌شود.

دوره آموزش ماساژ تایلندی (تای)

در دوره آموزش ماساژ تای کلیه تکنیک‌ها، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های این سبک از ماساژ به هنرجویان به صورت تئوری و عملی آموزش داده می‌شود. در این دوره هنرجویان علاوه بر آشنایی با کانال های انرژی یا همان چاکراه‌ها در بدن با کلیه ممنوعیت‌ها و موارد احتیاطی که ماسور در حین ماساژ باید به آنها توجه داشته، آشنا خواهند شد. هدف اصلی در آموزش شناخت تاثیرات ماساژ تای بر قسمت‌های مختلف بدن است. در این دوره آموزشی کلیه تکنیک‌ها و مراحل اجرای ماساژ به صورت عملی به هنرجویان آموزش داده خواهد شد. چگونگی اجرای ماساژ کشش عضلات، پیچش مفاصل و فشار عضلات و میزان فشار و کشش ایجاد شده در حضور هنرجو انجام شده و کلیه محدودیت‌ها و ممنوعیت ها در کیس‌های مختلف آموزش داده می‌شود.

چگونگی آماده‌سازی اتاق ماساژ نیز از دیگر سرفصل‌های دوره آموزش ماساژ تایلندی است. در این دوره هنرجویان با انواع روش‌های آماده سازی اتاق که شامل موارد بهداشتی و چگونگی استفاده از ظروف رایحه سوز و عصاره گیاهی آشنا خواهند شد. یکی از نکاتی که برای آماده سازی اتاق ماساژ تایلندی آموزش داده می‌شود چگونگی آماده سازی فرد ماساژ گیرنده بوده که شامل تن‌پوش، نحوه گرم کردن و تنفس حین ماساژ است.

 

درباره ما

ماساژ تراپیست فقط یک سایت نیست. ماساژ تراپیست جایی برای لحظات لذت بخش زندگیست. جایی که خستگی و دغدغه‌های روزمره را به دست فراموشی می‌سپاریم و این حداقل کاری است که می‌توانیم برای مهربان بودن با خودمان انجام دهیم.

لینک‌های مهم

ماساژ در تهران

دوره آموزش ماساژ

کارت هدیه ماساژ

استخدام ماساژور

نمادهای سایت

در دست اقدام

کلیه حقوق برای ماساژ تراپیست محفوظ است.